Tõnis Kahu "Pop-konspekt"

 Mille vastu siis mässatakse? Keskpärasuse ja argisuse vastu. Kuid selleks, et olla eriline, ei pea kompama elu ja surma piiri. Ei pea narkotsi panema ega alkohoolik olema(nagu Jim Morrison), ei pea hästi palju seksima. Juba bluusmuusikas peetakse naist kahtlaseks olendiks, kes ahvatleb meest. Milles on probleem? Vabas ühiskonnas võid sa keppida, keda tahad või üldse mitte keppida. Seks nõrgestab meest ja sellega ei maksa liialdada. Kepihimu ühendab meid primitiivsete organismidega ja selle pärast ei maksa küll uhke olla. Geniaalsed rokkstaarid olid suutelised võimast muusikat looma tänu oma karakterile ja mitte tänu sellele, et nad palju naisi nussisid või ennast täis jõid. Elu ajab tundlikud natuurid jooma; tõsi ta on, kuid parem on elada kui surra.

Sheff: You disagree with Neil Young's lyric in Rust Never Sleeps: "It's better to burn out than to fade away..."
Lennon: I hate it. It's better to fade away like an old soldier than to burn out. If he was talking about burning out like Sid Vicious, forget it. I don't appreciate the worship of dead Sid Vicious or of dead James Dean or dead John Wayne. It's the same thing. Making Sid Vicious a hero, Jim Morrison— it's garbage to me. I worship the people who survive —Gloria Swanson, Greta Garbo. They're saying John Wayne conquered cancer — he whipped it like a man. You know, I'm sorry that he died and all that — I'm sorry for his family — but he didn't whip cancer. It whipped him. I don't want Sean worshiping John Wayne or Johnny Rotten or Sid Vicious. What do they teach you? Nothing. Death. Sid Vicious died for what? So that we might rock? I mean, it's garbage you know. If Neil Young admires that sentiment so much, why doesn't he do it? Because he sure as hell faded away and came back many times, like all of us. No, thank you. I'll take the living and the healthy.

Young, when asked to respond to Lennon's comments two years later, replied:

The rock'n'roll spirit is not survival. Of course the people who play rock'n'roll should survive. But the essence of the rock'n'roll spirit to me, is that it's better to burn out really bright than to sort of decay off into infinity. Even though if you look at it in a mature way, you'll think, "well, yes... you should decay off into infinity, and keep going along". Rock'n'roll doesn't look that far ahead. Rock'n'roll is right now. What's happening right this second. Is it bright? Or is it dim because it's waiting for tomorrow—that's what people want to know. And that's why I say that.

Leek peab põlema surmani, kuid sina pead kontrollima leegi tugevust. Apollon sinus peab valitsema dionüüsilise surmatungi üle. Mina küll ei taha loomastuda. Eneseunustus on kasulik kontrollitud doosides. Inimene ei tohi hakata vihkama halli argipäeva, vaid peab leidma igas päevas naudinguhetki. Mis kuradi allasurutud tungidest ja ihadest see kuradi psühhoanalüüs jahub? Ära mine heast elust lolliks ja tekita endale probleeme!


Kommentaarid

  1. Nõustun -- lisaksin ehk mõned tähelepanekud. Ilmselt rokkstaaridel meeldibki aeg-ajalt kontrolli kaotada. Ka lasta leegil võbeleda või seda maksimumini võimendada. Asi on tegelikkuses inimlikum -- kuidas pinge ja painega hakkama saada. On see (hale)naljakas või mitte, aga Lääne ühiskond ise on kujundanud rokkstaaride eluharjumusi heaks kiites teatud käitumismustreid. Üheks indulgentsiks on nn 27. aastate klubi fetiš ning fraas, mis puudutab täiega elamist ja noorelt suremist. Aga jah, lõviosa pooldab feidimist, aga kõik ei suuda põhjast üles tõusta. Kes tulevad, need tulevad tugevamana. JAMC'i kontserdil Tallinnas 21.08 imestasin, kui elujõulised ja terved nägid välja vennad Reid'id.

    VastaKustuta
  2. Neljas osa kõneles liikumisest. Mis kuradi rahuldust see maailm sul keelab? Ei tohi olla paikne ja peab pidevalt liikuma. See on ameerikalik idiotism. Tähtis on sisemine vabadus ja mitte ringi tõmbamine. Kui sa oled muidugi rikas, siis võid jah rännata kõigi mugavustega. Vaesed peavad tööl käima. Miks kuradi pärast pean ma kuskil põõsa taga sital käima ja kuuse all ööbima? Loe kodus raamatut ja hari ennast! Kahu väidab, et arvutimängud viivad inimese lagunemiseni sotsiaalses plaanis. What about multiplayer games?! Kogu see speed rokk ja tehno väljendab inimese igatsust loomastumise järele(tõeline lagunemine)- dionüüsiline surmatung tegutseb jälle. Kraftwerk tundus igav. Tehnika on pelgalt vahend. Muusikas peab olema kirge, mida Apollon siis kunstipäraselt struktureerib.

    VastaKustuta
  3. Viies osa kõneles vabadusest ja pornost. Mis on vabadus? Kui poliitiline võim jätab meile liberaalses demokraatias piisava tegutsemisruumi, siis pole ju mõtet vinguda. See kuradi Althusser läheb juba selle peale närvi, kui võmm teda kõnetab. Hea, et me ei ela Hiinas ega Venemaal, aga selliste pisiasjade peale need prantsuse vasakfilosoofid, kes olid nakatunud Saksa udutamisest, ei mõelnud. Ideoloogiad moonutavad tegelikkust ja orjastavad meid. Vaba inimene ei vaja neid. Masin ei pea olema kandiline ja kohmakas aparaat tootmisliinil või tarbimisahelas. Ideaalse masina täiuslikkus väljendub tema kohanemisvõimes kõikvõimalike olukordade ja keskkondadega. Inimene on ideaalist kaugel ja vajab täiustamist. Seks ja porno on lahutamatult seotud ja selles pole midagi halba. Miks pornovideod lõppevad näkku tulemisega? Võim on naudingu aluseks. Kui ihamängud toimuvad vastastikusel kokkuleppel, siis on ju kõik okei. Alistumise ja valitsemise dialektika tekitab iha, mitte paljas tiss või perse kui selline.

    VastaKustuta
  4. Agressioon ei ole enesevihkamise tagajärg, vaid hoolimatus Teise suhtes. Alati me vajame Teist, kuid agressioon alandab Teise objektiks. Enesevihkamine ehk surmatung seisneb soovis ennast karistada, sest ei suudeta leppida iseenda nõrkustega. Et nautida, peab enne kannatama ehk vaeva nägema. Infantiilne soov kohe ja nüüd ennast nö. limonaadist lõhki juua, toob päris maailmas kaasa ebameeldivad tagajärjed.

    VastaKustuta
  5. Kuues osa kõneles staariseisusest. See kuradi Timelords'i lugu on küll viimane sitt. Iga loll ikka head muusikat ei loo. Et olla staar, pead sa meeldima paljudele; et olla legend, pead sa olema sitaks andekas tegija. Eks legendid saavad ka kuulsaks, kuid tõeliselt oskavad neid hinnata üksnes arenenud kriitikameelega inimesed. Ega andekas muusik ei sünni legendiks; vajalik on teadlik pingutus. Kõik see autentsuse ja konstrueerituse vastuolu põhineb filosoofilisel eksimusel. Keel(ka muusikakeel) ei ole ega peagi olema reaalsuse peegeldus ehk ei ole olemas kaht eraldiseisvat maailma- keeleline reaalsus ja asi iseeneses, mida siis peaks omavahel võrdlema ja kuna see võrdlus on põhimõtteliselt võimatu, siis "tarkpead" väidavad, et reaalsus on meile kättesaamatu. Keel on vahend osutamiseks, see tähendab, et keel ja reaalsus on juba algses inimkogemuses lahutamatult kokku põimitud. Tõde on väite omadus ja alati konkreetne ehk me peame küsima lihtsalt, et kas see, mida väidetakse, on tõene või mitte; metafüüsiline targutamine viib meid rappa. Tõe väljaselgitamine on alati kontekstuaalne tegevus. Me ei valda Absoluutset Tõde Universumi kohta, samas me oleme võimelised parandama oma eksimusi ja arenema. Mis on see fundamentaalselt inimlik, mida Bateman otsib, aga kuidagi ei suuda leida? Näiteks valu on selleks kindlasti. Need prostituudid oleks võinud teda ennast retsida. Alandlikkus on inimlikkuse kool.

    VastaKustuta
  6. Kas koer teab, kuhu ta kondi mattis? Kui üles leidis, järelikult teadis. Kas inimene teab, et rohelise tulega võib üle tee minna? Normaalne inimene teab, kuid see teadmine ei ole sisekõne enne teele astumist. Inimesele ei ilmu teadvusesse roheline neoonkiri- "võid üle tee minna". Keel on vahend reaalsuse paremaks(efektiivsemaks) mõistmiseks.

    VastaKustuta
  7. Seitsmes osa rääkis sadomasohhismist. Füüsiline valu ja piin takistavad inimeseks olemist. Arenenud mõistus ja kujutlusvõime eristab inimest loomadest. Kui kõht valutab, ei saa ju mõelda üllaid mõtteid, vaid peab kiiresti sittuma minema. See kuradi glamuuritsemine küll kõvaks ei aja. Milleks siis see ars erotica? Tõelised ihamängud on hoopis subtiilsem kunst, kui vastu molli andmine või persekannikate piitsutamine. Võim kehtestab ennast autoriteedi ja sõna jõul. Toores jõud tõestab võimu läbikukkumist.

    VastaKustuta
  8. Miks me tahame ühe teatud naisolevusega koos olla? Kui oleks võimalik esitada teksti kujul oma armastatu täielik kirjeldus, siis oleks tegemist tema puhul üpris primitiivse tegelasega. Probleem ei seisne ju üldse selles, et me peame endale selgeks tegema mingi meediumi vahendusel ideaalse naise olemuse. Ideaalne naine oleks lihtsalt sinu ideaalmina vastassoost koopia. See ei ole reaalne lahendus. Küsimus ei ole demüstifitseerimises; see kuradi Ubertino ei peaks nii palju mõtlema sita peale. Monthy Python'i Pühas Graalis on stseen, kus eristatakse lihtinimest aadlikust- viimane ei ole kaetud sitaga. Mõned lollid idealiseerivad keskaega. Miks siis olla naisega koos? Selleks, et koos meeldivalt aega veeta. Inimesi seovad ühised huvid. Eks peab keppima ka. Aitab sellest sadomasohhismist! Ei ole vaja tappa ega teist inimest omada. Naine on kättesaamatu, sest ta on vaba inimene. Naine on saladus siis, kui tal on vaimsed huvid.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Super Furry Animals "Rings Around the World"(2001)

Tõnis Kahu "Viis+sõnad"