Mercury Rev "Deserter's Songs"(1998)


Omamoodi huvitav, aga lood ei ole eriti tugevad ja meeldejäävad. Nii lihtne see ongi. Inimene alustab oma muusikamaitse teadlikku kujundamist siis, kui ta valib omale absoluutsed lemmikud, kellest saab otsekui maja vundament. Hilisemad lisandused ei tohi minna sellega vastuollu ja peavad pakkuma lisaväärtust. Mulle tundub sellel albumil olev chamber pop või americana liiga nadi täisverelise rokkmuusika kõrval. Samas pole lood ka eriti meloodilised.

Kommentaarid

  1. Väljend "täisvereline rokkmuusika" kõlab hirmutavalt; ent ka inspireerivat, et mässu tõsta. See väljend on rokkmuusika ideaaliga vastuolus, kuivõrd rokki peaks transgressiivsus, mitte dogmaatilisus sisse olema istutatud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Transgressiivsus on mõtlemapanev sõna. Rokkmuusika algusaegade kontserdid olid ju tõesti mässumeelsuse autentsed väljendused. Aga mis on fundamentaalne? Rokkmuusika olemus on ikkagi sisemise vabaduse pühitsemine(studeeri kriitikapala nimega "Rokk"). Küsimus pole uudses või konservatiivses helikeeles, vaid kui hästi on seda vabadust muusikas väljendatud.

      Kustuta
  2. Fundamentaalne on ikka mäss, vähemalt kinnisidee (midagi uut luua). Pigem viimasest johtuv pinge ja eneseteostamise vajadus ajab inimesi jooma-looma, mitte peadpööritav kerglane(?) tunne (vahel võib ka sealt midagi tulla). Viimasest sünnib reeglina midagi pealiskaudset ja tähelepandamatut.
    Küsimus ei ole kontsertides -- plaadid olid sündmus. Plaatidesse valati pinge, iha ja viha. Need on testamendiks tulevastele põlvedele. Lihtsalt küsimus on, milliste ansamblite albumeid lugeda kestvateks sündmusteks. Mercury Rev`i tüüpidel loodetavasti oli ükstaspuha väejooksikute plaati tehes, missugune see "rokimaja" välja nägema pidi. Kindlasti mitte autoriteetide lausutu ja tehtu pinnal. Võib-olla nad oma muusikat üleüldse ei klassifitseerigi rokiks. Miks peakski? Või kui klassifitseerivad, siis teevad seda teiste veendumuste alusel. Ma ütleksin nii mõne suurnime (nt Led Zeppelin, Justin Timberlake) kohta nii -- nad on usutavad, ent ma ei usu neisse.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Okei , ma olen niipalju nõus, et igal huvitaval artistil peab olema oma stiil, oma nägu. Aga küsimus pole tehnoloogilistes uuendustes, vaid tervikpildis, mille artist oma muusikaga loob. Ega Bryan Adams pole mingi novaator, aga tema stiili(tema hääle) tunneb kiiresti ära. Autoriteete pole tõesti mõtet kummardada, vaid tuleb ajada oma rida. Selles on sul õigus, et sildid on üksnes abivahendid.

      Kustuta
  3. Ei mõelnudki tehnoloogilisi uuendusi. Samas tehnoloogia reeglina võimaldab artisti eripärasusele kaasa. Rohkemate artistide eripärale. Sellest mööda vaadata ei saa.

    VastaKustuta
  4. Bryan Adams'i muusika iseloomustamiseks kõlbabki termin "poprokk". Populaarrokk. Või levirokk. Sellega on kõik hästi.

    VastaKustuta
  5. Kuulasin just Bryan Adams'i lugusid. BA on minu arust üks õige rokimees- sellise karuse hääle ja stiiliga, aga samas hästi meloodiline. Oleks ju lihtne lahendus muuta tempo kiireks ja/või karjuda koleda häälega, aga mind huvitab kvaliteetne muusika.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Tõnis Kahu "Pop-konspekt"

Super Furry Animals "Rings Around the World"(2001)